Izaberite stranicu

Електрични бицикл

Електрични бицикл или е-бицикл је бицикл са батеријом и моторним погоном на струју. Е-бицикл се обично користи при стрмим узбрдицама и поможе особи да се попне. Када се окрећу педале, пуни се литијум-јонска батерија и у мотору се претвара у DC струју.. Предности овог бицкла нису само у лакшој покретљивости и лакшем паркирању, већ и у смањењу трансмисије опасних гасова попут угљен-диоксида и угљен-моноксида који нису само отровни за биљни и животињски свет, него и за људе

Електрични тротинети

Електрични тротинет или електрични скутер моторизивано је возило са погоном на 2 точка и литијум-јонској батерији уз мотор са унутрашњим сагоревањем или чешће елекромотор. Пречник прелажења скутера током свог живота је обично од 5 па до 50 километара или од 3 па до 31 миљу. Просечан тротинет достиже брзину 30—40 км/час. Електрични тротинет не проналази само употребу код нормалног грађанства, већ и у полицијским јединицама (најчешће у САД). По правилима Европске уније приликом вожње скутера особа мора имати кацигу, те дозволу за вожење и имати најмање 15 година. Први примерак ових спортских скутера направљен је 1985. и звао се Go-Ped

Електрични аутомобили

Електрични аутомобил је аутомобил који се покреће електромотором, користећи електричну енергију сачувану у акумулатору, или другим уређајима за чување енергије. Електрични аутомобили су били популарни крајем 19. и почетком 20. века, док су унапређења мотора са унутрањим сагоревањем и масовна производња јефтинијег возила на бензин довели до смањења кориштења возила на електрични погон. . Електрични аутомобили имају неколико могућих предности у односу на конвенционалне аутомобиле са унутарњим сагоревањем, које укључују значајно смањење загађења ваздуха у градовима, јер они не испуштају гасове из својих извора енергије током рада, 

У пркос потенцијалним предностима, широко прихватање електричних аутомобила суочава се са неколико препрека и ограничења.[1]HYPERLINK „https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Elektri%C4%8Dni_automobil“[2] Електрични аутомобили су знатно скупљи од конвенционалних возила с унутрашњим сагоревањем и хибридних електричних возила због додатног трошка њихових литијум-јонских акумулатора.[12] Међутим, цена акумулатора пада с масовном производњом и очекује се да ће наставити да пада.[13] Друге препреке за опште кориштење електричних аутомобила су недостатак јавне и приватне инфраструктуре за пуњење и страх возача од нестанка енергије пре достизања свог одредишта због ограниченог досега постојећих електричних аутомобила. 

Трамваји

Трамвај је електрично возило које се, углавном, користи за градски превоз путника и које се креће по трамвајским шинама дуж јавних урбаних улица. Напајање погонског електромотора трамваја се врши преко електричног вода изнад шина или, ретко, директно преко шина. Линије или мреже којима оперишу трамваји називају се трамвајски колосеци. Историјски се појам електричне уличне железнице такође користио у Сједињеним Државама..

Трамвајска возила су обично лакша и краћа од оних на магистралним линијама и возова брзог транзита. Данас већина трамваја користи електричну енергију, обично се напаја пантографом који клизи по надземној линији;.

Једна од предности трамваја над превозним средствима са мотором са унутрашњим сагоревањем је у томе што не производи штетна испарења, што је важно у густо насељеним градским подручјима. Друга предност је у томе што је рад трамвајског мотора тиши. Затим, у случају саобраћајног шпица, капацитет трамваја се може повећати додавањем још једног вагона. Следеће, у већини земаља саобраћајни прописи су постављени тако да се трамвајима омогући право првенства пролаза. Коначно, трамвај се креће по шинама, па је „труцкање“ мање него код возила са пнеуматицима. Трамваји могу ићи по шинама уског или нормалног колосека, чији се прагови углавном налазе испод подлоге. Подлога може бити бетонска, асфалтна, од тврде гуме или затрављена.

У последње време постоји тенденција увођења нископодних трамваја, како би се олакшао приступ старим и инвалидним особама. 

Главни недостаци трамваја леже у великим трошковима постављања инфраструктуре (због чега се за трамваје ретко одлучују мали градови), као и у прилагођавању режима на саобраћајницама које ће трамваји користити.

Тролејбус

Тролејбус је електрично возило за превоз већег броја људи у градском саобраћају. Тролејбус има две троле преко којих се напаја електромотор који га покреће. Као и аутобус, тролејбус има више точкова са гуменим пнеуматицима. Предност тролејбуса у односу на аутобус је што се креће помоћу електричне енергије тако да нема штетних гасова као возила која се крећу на нафту или бензин, а рад мотора му је тиши у односу на бензинске или дизел-моторе. Постиже исте брзине и савлађује успоне као и аутобуси или трамваји. Стандардан тролејбус који се користи нпр. у градском саобраћају у Београду има око 30 места за седење и око 100 за стајање. Постоје и већи, зглобни тролејбуси са скоро удвострученим бројем путника.

Хибридна возила

Хибридни погон (прецизније: хибридни систем погона) представља назив који означава покретање возила помоћу неколико различитих извора енергије. Обично се под овим подразумева комбинација електромотора и СУС мотора. Користи се пре свега код друмских и железничких возила. Хибридни погон обједињује предности погонских система који га сачињавају, тако што при различитим режимима вожње, користи предности различитих система погона.

Данас се развијају и тестирају следеће врсте хибридног погона:

Комбинација СУС мотораелектромотора и акумулатора – тзв. серијски хибридни погон је већ опробана. Возило са оваквим системом, у градској вожњи, или при вожњи константном брзином покреће се једносмерном електромашином, која притом ради у режиму електромотора и снабдева се електричном енергијом из акумулатора. У том случају СУС мотор није активан (његова спојница је искључена). У случају потребе за већим убрзањем или при пуномоптерећењу, укључује се (и) СУС мотор. У вожњи на веће удаљености, возило покреће СУС мотор, а електромашина ради у режиму генератора и допуњује акумулаторе.

Подморнице дизел мотор када су на површини и батерије када су поптопљене