Градиво историје за период од 16. до 20.11.
Редовна настава:
За све ученике- тест рада преко гугл учионице:
Драги ученици, пошто сам приметила да многи не знају да пошаљу материјал преко гугл учионице, ево кратког упутства: Кликнете на пост- делите са одењењем, изнад прозорчића је спајалица, кад је кликнете, појавиће вам се неколико опција:
Приложите
диск- да уметнете слику или фајл са гугл диска
линк- да уметнете линк ка снимку – рецимо ка снимку предавања са you tube-a или ка неком линку са чланком који желите да поделите
датотеку- документ у ворду/ слика коју бирате са рачунара , диска, од недавно коришћених докумената или нових
снимите слику- слику вашег рада или било чега што бисте ми послали
снимите видео- снимак који бисте поделили
Прилажем слике које илуструју како видите свој налог кад треба нешто да ми пошаљете.
Молим све ученике да ми пошаљу последњи домаћи задатак на овај начин како бих виделла да им је јасно оно што им тражим! Ако неком није јасно, нека ми се јави.
Пети разред:
Драги петаци, данас научите уз снимак са линка лекцију Култура народа Старог истока. За домаћи напишите реферат о некој занимљивости из Старог истока- пирамидама, или Семирамидиним висећим вртовима или египатској митологији или месопотамској митологији или хијероглифима- по вашем избору. Следећег часа ћу питати праисторију оне који нису добили другу оцену, а ако стигнем питаћу и за трећу преко презентације: добијаћете питања која се тичу Старог истока(три лекције)- тачан одговор на једно питање је два, два питања три, три питања четири и четири питања пет. могуће је допунити туђим одговором. Kо је добио другу оцену на часу, не одговара за трећу.
Шести разред:
20. и 21. час су утврђивање и систематизација, па молим све који нису добили другу оцену, да науче да одговарају, а ко јесте, да се припреми за трећу.
Драги шестаци, научите лекцију Развој и уређење европских држава у
позном средњем веку коју можете наћи на линку који вам делим. За домаћи напишите реферат о владару, рату или личности која вам је била занимљива у овој лекцији.
Седми разред:
Драги седмаци, ако неко жели да учествује у међушколском пројекту о Српској револуцији, нека ми се јави да га убацим у Гугл учионицу пројекта. Активности се оцењују- ако урадите пет активности са мог сајта о Српској револуцији(квизови, тестови, игрице, асоцијације…) по вашем избору, сликате као доказ да сте урадили и пошаљете ми то на падлет, добијате оцену. Потпишите се на падлету- ту поделите само једну слику, остало ми пошаљите преко вибера!. Наведите и шта сте научили на сајту кроз игрице у answergarden-u на страници евалуација испод падлета. Могу учествовати и чланови секције, посебно осмаци, јер могу да обнове и градиво за завршни. Сајт и падлет делим у прилогу!
Драги седмаци, молим оне који немају оцену да ураде активности за оцену по избору- број урађених активности је оцена. Урадите то у току недеље и пошаљите ми доказе на вибер или мејл.
Драги седмаци, још једном вас молим да ми пошаљете последњи домаћи преко гугл учионице као што сам вам објаснила- јавите ссе ако има проблема. На следећем часу радимо нову лекцију, али после настављамо са испитивањем. и даље важи оцена за урађене активности преко сајта уз доказе.
Осми разред:
Драги осмаци, научите лекцију Србија и Црна Гора у Великом рату –1914. коју можете наћи на линку који вам делим. за домаћи је да напишете реферат о личности или бици Првог светског рата, и то ће бити једно од два питања које постављам. Ко је већ написао реферат или саставио презентацију о Првом светском рату, ја ништа нисам добила, не треба да пише опет. О времену реализације пробног интерног завршног бићете обавештени.
Драги осмаци, термин реализације интерног пробног завршног остаје исти- 20 и 27.новембар.
Наставница Тања и наставница Сузана ће вам дати тестове 20.новембра.
Драги осмаци, надам се да сте добро урадили завршни и да није био тежак. Молим вас да ми поделите последњи домаћи преко гугл учионице и да радите квизове које задајем на припремној.
Допунска настава:
Није било нових садржаја.
Додатна настава:
Материјал за додатну наставу
Пети разред:
Култура народа Старог истока
1. Које врсте писама су постојале на Старом истоку?
2. Објасни појмове: клинопис, хијероглифи, зигурати, мумифицирање, сфинга, сакрофаг,
монотеизам, политеизам
3. Навести којој врсти писама припадају: 1) клинопис 2) хијероглифи 3) алфабет
4. Који је најпознатији еп Старог истока?
5. Навести најзначајнија књижевна дела: Месопотамије, Старог Египта и древних Јевреја.
6. Ко је био/ла: Семирамида, Хатшепсут, Иштар, Сет, Озирис, Енлил, Енки, Ану, Тот, Изида,
Асурбанипал, Ра, Шамаш, Мардук, Хорус, Анубис, Утнапиштим?
7. Који је најзначајнији законодавни споменик Старог истока? Током владавине ког владара
је донет? У којој држави је донет? У ком веку је донет? Који принцип се у њему
примењује?
8. На ком материјалу су писани: хијероглифи? Клинопис?
9. Ко је дешифровао хијероглифе и када? Уз помоћ ког споменика?
10. Које су најславније пирамиде? Где су и када настале? Која је једина неопљачкана
фараонска гробница? Ко ју је открио?
11. Који јеврејски владар је био познат по својој мудрости? Који јеврејски владар је био познат
по томе што је мудрошћу савладао џина ?
12. Којој врсти религија је припадала већина религија Старог истока?
13. Која је једина једнобожачка религија Старог истока? Ко је њен пророк? Која је света
књига? Који је симбол? Који део Библије јој је посвећен? Којој религији је посвећен други
део Библије?
14. Које науке су развијали народи старог истока? Ккао то знамо?
15. Који суи најпознатији египатски храмови?
16. Која је најславнија библиотека Старог истока?
17. Која је најславнија месопотамска библиотека?
Шести разред:
Развој и уређење европских држава у позном средњем веку
1. Који тип државног уређења је био доминантна у позном средњем веку?
2. Наведи републике позног средњег века.
3. Ко је у 11. веку освојио Енглеску и које су тековине његове владавине?
4. Која енглеска династија је наследила Норманску?
5. Који владар је успоставио титулу принца од Велса и зашто?
6. Ко је славни Плантагенет који је учествовао у Трећем крсташком рату?
7. Ко су славни учесници трећег крсташког рата?
8. Објасни појмове: Велика повеља слобода, парламент, скупштина државних сталежа,
Жакерија, дужд
9. Ко је био/ла Јованка Орлеанка, Робин Худ, Јован без Земље?
10. Зашто, када и између кога је вођен Стогодишњи рат? Ккав му је био исход?
11. Зашто је дошло до сељачких устанака и како су гушени?
12. Ко је управљао Млетачком републиком?
13. Кад почиње њен успон?
14. У ком рату она овладава Медитераном?
15. Кад ју је поразила Угарска?
16. Шта је Свето римско царство и ко је његов оснивач?
17. Ко је и када поразио Мађаре и натерао их да се населе на простору Панонске низије?
18. Ко је бирао цара Светог римског царства?
19. Чланови које породице су од 15. века редовно бирани за римско- немачке цареве?
20. Зашто је донета велика повеља слобода?
21. Који француски владар је почео да јача краљевску власт?
22. Шта је све урадио Филип 4. Лепи?
23. Шта је све изградио Филип 2. Август?
Седми разред:
Нема материјала за ову недељу.
Осми разред:
Србија и Црна Гора у Великом рату – 1914.
1. Који је био повод а који урок Првог светског рата?
2. Како се тај рат још зове?
3. Припадник које организације је извршио атентат 1914.?
4. Ко је убијен?
5. Ко је Рудолф Арчибалд Рајс?
6. Зашто Србија није прихватила услове ултиматума?
7. Објасни појмове: атентат , ултиматум, Велики рат, Млада Босна, окупација, пандемија,
инвазија
8. Које армије и које својсковође су постојале у српској војсци?
9. Ко је био на челу генералштаба, а ко је био врховни војни командант?
10. Која је прва велика савезничка и српска победа у рату? Где се налази споменик из ове
битке? Шта је „марш на Дрину“? Који војсковођа је за ову победу добио чин војводе?
11. Тактика примењена у тој бици се и данас изучава на америчкој престижној војној
академији на Вест Поинту- о којој бици и ком војсковођи је реч?
12. Које су војсковође одликоване за победе 1914.?
13. Ко је водио аустроугарску војску 1914., а ко 1915.?
14. Шта је Макензенова офанзива и које су јој последице?
15. Куда се српска војска повлачила? Како је текло то повлачење?
16. На којој реци су се водиле велике борбе у Западној Србији у рововском рату 1914.? Где се
налаза споменици из ових битака?
17. Интервенција ког владара је навела савезнике да почну са евакуацијом српске војске
након повлачења преко Албаније?
18. Шта је све отежавало српско повлачење преко Албаније?
19. Шта је симбол српске Голготе и Васкрса након повлачења преко Албаније, а потом и
симбол потписивања примирја у Првом светском рату- зашто?
20. Шта је довело до помањкања медицинског особља 1915. у српској војсци?
21. Ко је био: мајор Драгутин Гавриловић. Милунка Савић, Флора Сандс, Момчило Гаврић,
Елза Инглис, Надежда Петровић ?
Припремна настава:
Драги осмаци, шаљем вам материјал за припремну и отварам квиз који ћете моћи да урадите до следеће недеље (29.новембра).
Квиз:
Свакодневни живот у прошлости:
Драги шестаци, молим вас да свој задатак за другу оцену- одећа кмета и племића или слика средњовековне трпезе завршите и пошаљете ми преко учионице или да га нацртате у свесци и покажете ми на часу историје у школи.
Драги шестаци, шаљем вам нову лекцију- средњовековни замак. Већ смо правили замкове, тако да немамо домаћи за ову недељу!
Историјска секција
Драги седмаци, ако неко жели да учествује у међушколском пројекту о Српској револуцији, нека ми се јави да га убацим у Гугл учионицу пројекта. Активности се оцењују- ако урадите пет активности са мог сајта о Српској револуцији(квизови, тестови, игрице, асоцијације…) по вашем избору, сликате као доказ да сте урадили и пошаљете ми то на падлет, добијате оцену. Потпишите се на падлету- ту поделите само једну слику, остало ми пошаљите преко вибера!. Наведите и шта сте научили на сајту кроз игрице у answergarden-u на страници евалуација испод падлета. Могу учествовати и чланови секције, посебно осмаци, јер могу да обнове и градиво за завршни. Сајт и падлет делим у прилогу!
Драги чланови секције, имали смо лепу радионицу поводом обележавања Дана Унеска и дана толеранције коју смо реализовали у сарадњи са нсатавницима биологије и географије. Поред радионице, имате и линк ка word art апликацији где треба да унесте три речи на које вас асоцира толеранција- пошаљите ми своје креације, а ја ћу их проследити нашем огранку ОУН. Линк ка word art имате у прилогу, као и слике са радионице! Улогујте се преко гугла, скините или сликајте креацију и пошаљите ми је- за сва питања стојим на располагању!