Ученички парламент је законом загарантована формална институција, која ученицима омогућава демократски начин удруживања ради заступања интереса свих ученика у школи као и учешће свих ученика у доношењу одлука које се њих непосредно тичу.
Због чега је значајно постојање Ученичког парламента?
- због тога што гарантује основне слободе ученика кроз остваривање права на слободу говора, изражавања, слободу удруживања, слободу изражавања сопственог мишљења;
- пружа могућност колективног одлучивања и доприноси побољшању атмосфере и живота у школи;
- доприноси развоју квалитетнијег односа и изградњи партнерства са наставницима, стручним сарадницима, директорима и органима школе;
- Ученички парламент је место које омогућава сарадњу, уважавање различитих аргументација и ставова;
- подразумева усвајање демократског знања и вредности, кроз прихватање различитости;
- омогућава развој демократске културе;
- омогућава бољу комуникацију и подстиче доношење заједничких одлука прихватљивих за све стране.
Зашто је битно да ученици буду укључени у процес одлучивања кроз Ученички парламент?
- Зато што најбоље препознају своје проблеме и проблеме својих вршњака;
- зато што Ученички парламент омогућава учешће свих ученика без обзира на расну, верску, националну, имовинску или полну припадност;
- зато што се кроз Ученички парламент лакше чује глас свих група и подгрупа у школи, било да су у питању избеглице, интерно расељена лица, мањинске групе или лица са сметњама у развоју;
- зато што млади треба да учествују у процесу одлучивања јер на тај начин јачају своје самопоуздање и постају одговорне личности;
- зато што се тако развија демократско друштво и праведније уређује школски живот;
- зато што се тако побољшава однос и сарадња између ученика и наставника или стручних сарадника;
- зато што то утиче на њихову бољу информисаност;
- зато што на тај начин они могу да подстакну активније учешће родитеља у школском животу;
- зато што својим идејама могу да покрену и реализују пројекте у сарадњи са органима школе;
- зато што могу да покрену питања значајна за ученике у локалној заједници.
Чланови Ученичког парламента ОШ „Мића Стојковић“ су:
Редни број | Одељење | Име и презиме |
1. | 7/1 | Емилија Николић, Татјана Антонијевић |
2. | 7/2 | Давид Петровић, Софија Гајичић |
3. | 7/3 | Алекса Маторчевић, Анастасија Лазаревић |
4. | 8/1 | Уна Јанковић, Теодора Матић |
5. | 8/2 | Јована Милић, Михајло Петровић |
6. | 8/3 | Милица Петровић, Лазар Теофиловић |
На првом састанку Ученичког парламента донета је одлука о томе који ученици ће учествовати у раду тимова школе.
ОДЛУКА: Ученици су изгласали да их у Школском одбору заступају Виктор Матејић, ученик 7/2, и Хелена Михаиловић, ученица 8/3. У Тиму за вредновање и самовредновање рада школе учествоваће Марко Каруповић, ученик 8/2. Представник Ученичког парламента у Тиму за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања биће Страхиња Николић, ученик 7/3, у Тиму за сарадњу са породицом Јована Маторчевић, ученица 8/1, и у Тиму за развој школског спорта и превенцију болести зависности Наташа Љубисављевић, ученица 8/1.
Напомена: Чланови Ученичког парламента који похађају 6. разред немају право гласа.